osłona silnika
Jak zamontować osłonę silnika- Video
27 lipca 2010
Plakat
Mistrzostwa Lubelszczyzny już w najbliższy weekend
27 lipca 2010
Pokaż wszystkie
płyn hamulcowy

Wymiana płynu hamulcowego to czynność, o której wielu kierowców po prostu zapomina, bądź traktuje ją po macoszemu, a to niewątpliwie błąd. Po pierwsze hamulce są bardzo istotne, w końcu to one przede wszystkim dbają o nasze bezpieczeństwo, po drugie płyn hamulcowy nie jest drogi i potrzeba go bardzo niewiele. Wreszcie po trzecie, jego wymiana w cale nie wymaga odwiedzenia serwisu i wydania sporej sumy pieniędzy. Jak z głową wymienić płyn hamulcowy, przekonajcie się, oglądając poniższy materiał wideo.

Czytaj, jak wymienić płyn hamulcowy:

1. Gdy zaopatrzymy się już w nowy płyn musimy odkręcić pokrywkę zbiorniczka, przy pompie hamulcowej, w przypadku hamulca przedniego zamontowany jest on na kierownicy. Pokrywka zazwyczaj przykręcona jest na 2 śruby tzw. gwiazdki, na śrubokręt krzyżowy. Należy pamiętać, że bardzo łatwo „obrobić’ te śruby dlatego uważajcie podczas ich odkręcania.

2. Kolejnym krokiem jest przygotowania małego pojemnika np. butelki o objętości 0,5 l do której wkładamy wężyk o takim przekroju aby jego końcówkę można było nałożyć na odpowietrznik (znajduje się przy zacisku hamulca, przy tarczy, wygląda jak kalamitka/zaworek). Dla ułatwienie drugi koniec owego wężyka można przykleić do butelki w taki sposób aby nie wypadał z jej wnętrza.

3. Gdy założymy wężyk na odpowietrznik, który znajduje się przy zacisku hamulca, blisko tarczy hamulcowej wtedy należy „popuścić” odpowietrznik. Czyli za pomocą płaskiego klucza odkręcić odpowietrznik o ok. pół obrotu w taki sposób aby płyn mógł swobodnie przepływać przez cały układ.

4. Kiedy osiągniemy powyższy punkt warto poprosić drugą osobę o pomoc, wtedy praca przebiegnie znacznie sprawniej. Kiedy zlejemy stary płyn, do otwartego zbiorniczka przy kierownicy wlewamy nowy wciskając klamkę hamulca, za pomocą które będziemy przepompowywać płyn. Bardzo istotne jest, aby płynu zawsze było tak dużo, aby do przewodu hamulcowego nie zostało zassane powietrze, ponieważ wtedy mamy zapowietrzone hamulce. czyli pamiętajmy o odpowiednim poziomie płynu w zbiorniczku przy kierownicy, cały czas go dolewamy.

5. Tak długo wlewamy świeży płyn i pompujemy naciskając klamkę hamulca (pamiętając o jego odpowiednim poziomie w zbiorniczku- żeby nie zassać powietrza) aż w wężyku założonym na odpowietrznik przy zacisku będzie znajdował się wyłącznie czysty płyn, bez pęcherzyków powietrza.

6. Jeśli w wężyku będzie czysty płyn bez pęcherzyków powietrza, wtedy zakręcamy odpowietrznik, który wcześniej wykręciliśmy o pół obrotu. Następnie dolewamy jeszcze nieco płynu do zbiorniczka, zakładamy pokrywkę  przy kierownicy i dokręcamy ją z umiarem dwiema śrubami pamiętając aby ich nie „obrobić”.

7. Aby hamulce działały jeszcze sprawniej po pewnym czasie czynność możemy powtórzyć przepompowując przez układ płyn hamulcowy, który znalazł się w butelce podczas odpowietrzania układu. Jeśli jest to nowy płyn, który został tylko przepuszczony przez układ nadal z pewnością nadaje się do zastosowania.

Płyny hamulcowe Castrol, Shell, Motul oraz Motorex są dostępne w naszych sklepach www.Sklep.MotoX.com.pl lub www.SklepMotocyklowy24.pl.

Przygotował: Patryk Cichowski, MotoX.com.pl

Źródło: www.motocross.transworld.net

Partnerzy

facebook youtube